Long time, no blogg

Det var ikke helt planen at det skulle bli helt stille her i oktober. Men slik ble det.
Jeg har savnet bloggingen hver gang jeg har sett på kameraet mitt, selv om jeg synes instagram er et veldig fint sted å være for pepp, inspirasjon og uttrykke med. 
Men nå har jeg lyst å være mer aktiv her igjen. 
Så siden sist:
...har vi fått en femåring i hus!
Og snart har vi en toåring også!
November og desember gikk med til å kjempe for å få kommunestyret vårt til å innse at avgjørelsen om plassering av den midlertidige skolen skulle ligge var dypt uønsket (se saken TV2 lagde i desember) fra oss foreldre. 
Vi kjempet, gjorde alt vi kunne for vise at det var et bedre alternativ, søkte hjelp hos både Fylkesmann og Barneombud, men måtte ta inn over oss at vedtaket om plassering ikke ble gjort om. Vi vurderte en stund å flytte tilbake til Bergen, men etter å ha satt opp liste for og i mot landet vi på at dette er en så kort periode at i det lange løp velger et annet alternativ og kommer til å ha hjemmeundervisning i de to årene skolen er i den andre bygda. 
Iben vil da fortsette skolegangen med de andre elevene når den nye skolen står klar. Og naturligvis holde kontakten med sine venner fra barnehagen i mellomtiden.

Desember lå vi syke etter tur, verst var det for Iben som var hjemme i to uker. Det ble jul tilslutt og vi hadde en fin feiring med mormor i hus.

Dette året blir spennende på mange måter, både grunnet det nevnte valget vårt, at Inga forhåpentligvis får barnehageplass til høsten og at jeg kan endelig sette drømmen min å drive min egen butikk ut i livet. 
Det er mye jobb og planlegging i vente, men jeg ser fram til en vår hvor ideene skal plasseres på ark og ut i virkeligheten!

Kommentarer

  1. Følgjer deg jo på Instagram, men fint å sjå eit innlegg her også. Høyrest spennande ut med eigen butikk, og eg synest de er både tøffe og gode som vel å ha heimeundervisning dei to neste åra. Men eg trur de kjenner Iben best og at dette er det tryggaste valet for deg og din familie :) Stå på, finingar! :D

    SvarSlett
  2. Lovely to read your blog again. I'm sorry to hear about the school situation. It's tough to 'lose a battle' like that, especially when people have put a lot of effort into coming up with alternatives. It's nice that you have the possibility to homeschool in Norway, at least. Good luck with your work, it's exciting to see how it will turn out!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Marion! Yes, we are lucky that we can choose to homeschool these two years and Iben is very happy about it also :)

      Slett

Legg inn en kommentar