Ibens dukkehus

 Jeg fikk en hyggelig forspørsel på instagram i dag om jeg ville dele hvor Ibens dukkehus og innholdet er fra! Iben ønsket seg dukkehus i fjor høst og min første ide var å få tak i et eldre Lundby-hus, pusse opp og sette bein på det. Men det dukket ikke opp noe brukt. Og siden huset er noe lavt er det begrenset hva slags møbler man kan ha i det utenom de som selges til huset, som ikke var helt de fargene jeg ønsket og mye var rett og slett svindyrt!
I stedet kom jeg over IKEA sin Flisat-serie og falt for huset, ikke minst at det kan henges på veggen!
Det har fått noen strøk med høyblank maling i Jotun Lady "Klassisk hvit".


Så var det innrede! Jeg valgte å gå for få møbler og heller flere småting til kjøkkenet. Møblene og kjøkkentingene er fra Maileg, kjøpt via Fine Nordic. Noe kostbart men for meg var det viktig å styre unna ting i plast og da blir det færre alternativer om man ønsker å ha lyse farger. De små pinnestolene og bordet er kjøpt på Ebay (har nettopp funnet flere små møbler som kommer etterhvert). Det hvite teserviset er kjøpt på TGR, komplett med fire kopper, fat, sukkerskål, melkemugge og tekanne. Et lite kupp for 60 kroner og endelig noe som er nøytralt.

Kommentarer

  1. Så nydelig og inspirerende�� kan jeg spørre hvor det lille rosa skapet på kommoden ved siden av, er fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er fra Maileg, kjøpt på samme sted som de andre møblene :-)

      Slett

Legg inn en kommentar